ȘtiriVinuri

Exportul de vin franţuzesc continuă să crească – dar nu în China

Vânzările franceze de vin către China continentală au scăzut cu 14,4 procente în 2018.

În 2018, exporturile Franţei de vinuri şi băuturi spirtoase au continuat să crească în lume, dar au scăzut semnificativ în China. Semn că încetinirea economiei chinezeşti se reflectă şi la nivel de consum.

Scăderi cu aproape 15 procente în China
Conform Federaţiei exportatorilor de vinuri şi băuturi spirtoase din Franţa (FEVS), vânzările către China continentală, cea de-a treia piaţă de export a Franţei, au scăzut cu 14,4 procente în 2018. Dar, aceeaşi Federaţie susţine că declinul a fost parţial compensat de o creştere a exporturilor către Singapore şi Hong Kong, de unde vinul francez ia drumul continentului. Cauza acestei situaţii este economia Chinei, care a avut cea mai lentă creştere din ultimii 30 de ani. În 2018, economia a avut de suferit în special în ultima parte a anului, din cauza încercărilor de a gestiona importantele datorii acumulate şi de a contracara războiul comercial declanşat de Statele Unite.

China rămâne totuşi în cărţi
Antoine Leccia, aflat în fruntea federaţiei FEVS, susţine însă că exporturile către China continentală, Hong Kong şi Singapore rămân extrem de promiţătoare, anul 2018 clasându-se pe locul doi în topul celor mai profitabili ani pentru exporturile franceze în regiune. Ceea ce, adaugă domnia sa, confirmă dinamica pe temen lung a pieţei chinezeşti.

Sporesc vânzările la nivel mondial
În creştere pentru al patrulea an la rând, exporturile Franţei în lume, la capitolul vin şi băuturi spirtoase, au sporit cu 2,4 procente în 2018, atingând o valoare de 13,2 miliarde euro. Cele mai bine vândute au fost vinurile din Champagne şi Bordeaux, precum şi distilatele din regiunea Cognac. Cea mai mare piaţă de export a Franţei e reprezentată de Statele Unite, unde vânzările au crescut cu 4,6 %. În ciuda incertitudinilor legate de Brexit, exporturile către Marea Britanie au rămas constante, de circa 1,3 miliarde de euro.

Vinurile franţuzeşti, mai apreciate afară decât în ţară
Trebuie spus că exporturile sunt extrem de importante pentru industria franceză de vinuri şi băuturi spirtoase, în condiţiile în care Franţa se confruntă cu o scădere a consumului intern. În mai puţin de 20 de ani, consumul francez de vin per capita a scăzut cu mai bine de 20 de procente, conform OIV (Organizaţia Internaţională a Viei şi Vinului). Declinul este cauzat de schimbări ale obiceiurile de consum – oamenii beau mai puţin vin, dar preferă produse de calitate mai bună –, şi de creşterea apetitului pentru băuturi alcoolice „rivale“, precum berea.

Scrie un comentariu